Η δημιουργική δυνατότητα της αποτυχίας: Εργαστήριο Παιδαγωγικής | Εισηγητές Εργαστηρίου: Gozde Atalay Kokkoris | Σύνολο ωρών: 16
Σε αυτό το εργαστήριο θα προσπαθήσουμε να επαναπροσδιορίσουμε την προσωπική αποτυχία και να συνειδητοποιήσουμε τη δημιουργική δυνατότητα την οποία ενέχει.
Θα αναπτύξουμε την ικανότητα να αποδεχόμαστε την αποτυχία και το εντελώς άγνωστο ως στοιχεία ζωτικής σημασίας της δημιουργικής διαδικασίας. Έπειτα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την εμπειρία ως εργαλείο στο περιβάλλον της διδασκαλίας. Παιχνίδια, αυτοσχεδιασμός, κίνηση, ζωγραφική, δραματοποιημένη αφήγηση και δημιουργικό τραγούδι είναι κάποια από τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για να αφυπνίσουμε την παιχνιδιάρικη διάθεση και να ελευθερώσουμε τους εαυτούς μας από φόβους και κριτική. Οι δάσκαλοι με αυτό τον τρόπο θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν αυτά τα πρακτικά εργαλεία στην τάξη. Αυτό το εργαστήριο ακολουθεί τις αρχές του Θεάτρου του Καταπιεσμένου του Augusto Boal και τις μεθόδους του Δημιουργικού Δράματος.
Όλοι μας έχουμε υπάρξει μαθητές και κατ’ επέκταση διαμορφωμένοι μέσω της εκπαίδευσης. Ξεκινώντας μία συζήτηση για τα σχολικά χρόνια, ο καθένας έχει να θυμηθεί μία ιστορία. Κυρίως μία πικρή! Μία ιστορία αποτυχίας ή πίεσης για να πετύχουμε. Αλλά τί είναι η αποτυχία? Και μπορεί να έχει ένα θετικό αποτέλεσμα? Έχουμε στιγματίσει την αποτυχία!! Το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει δαιμονοποιήσει τα λάθη και έχει ασκήσει ακραία πίεση στους μαθητές για να πετύχουν υψηλά επίπεδα ακαδημαϊκής επιτυχίας, αναιρώντας τις χαρές της μάθησης και καθιστώντας τα παιδιά αγχωμένα και θλιμμένα.
Αυτό το εργαστήριο ενδιαφέρεται να παρατηρήσει την αποτυχία από μία διαφορετική οπτική γωνία. Αμφισβητεί την επικρατούσα προσέγγιση. Σε ένα μέγεθος χωράνε όλοι ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο κατασπαταλά τις ποιότητες των παιδιών και καταλήγει στην απώλεια της ατομικότητας/προσωπικότητας. Αν στα παιδιά δεν επιτρέπεται να κάνουν λάθη, δεν θα ανακαλύψουν ποτέ τη δημιουργική τους δυνατότητα και τις εξαιρετικές τους ικανότητες. Δεν προτείνεται να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να κάνουν λάθη απλά για να νιώσουν όμορφα ή ‘ότι το να κάνουμε λάθη είναι το ίδιο με το να είμαστε δημιουργικοί. Αυτό που προτείνεται είναι να συγκεντρωθούμε στη διαδικασία παρά στο αποτέλεσμα.
*Το εργαστήριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς, μελλοντικούς παιδαγωγούς και γονείς, οι οποίοι ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν νέα μονοπάτια και να αναπτύξουν μία δημιουργική διδακτική διαδικασία καθώς και τη δική τους δημιουργική διαδικασία.
Πρόγραμμα:
Παρασκευή 14/3: 18.00-22.00
Σάββατο 15/3: 10.00-16.30
Κυριακή16/3: 10.00-16.30
Σάββατο 15/3: 10.00-16.30
Κυριακή16/3: 10.00-16.30
Κόστος συμμετοχής: 155 ευρώ
Δηλώσεις συμμετοχής:
2661040757
6971943751
2661040757
6971943751
CV Εισηγητών :
Gozde Atalay Kokkoris, gozde-atalay.com
Αποφοίτησε από το τμήμα Κριτικής Θεάτρου και Δραματουργίας του Πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης το 2004. Ασχολείται ενεργά με την υποκριτική από το 2000 μέχρι σήμερα ενώ συμμετείχε και στην Θεατρική ομάδα “İstanbul Tıyatro Araştırmaları Topluluğu” για 4 χρόνια. Παράλληλα, δούλεψε και ως δασκάλα Δημιουργικού δράματος μετά την αποφοίτησή της. Η βασική της σπουδή στο σωματικό θέατρο και ιδιαίτερα στην ουδέτερη μάσκα και στον θεατρικό κλόουν έλαβε χώρα αρχικά στη Μαδρίτη στο “Gabriel Chame and Hernan Gene ESTUDIOS TEATRALES” και αργότερα στο Βερολίνο με τον Thomas Prattki στο πρόγραμμα του LISPA (London International School of Performing Arts). Συμμετείχε και ολοκλήρωσε το νέο professional development program (IMPP) του LISPA στο Βερολίνο με υποτροφία από το ίδιο το ίδρυμα. Έχει επίσης παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια βραχείας ή μακράς διάρκειας με καθηγητές όπως οι Mario Gonzalez, (teacher in Conservatoire National Superieur D’Art Dramatique in Paris), Giovanni Fusetti, (founder of Helicos International Theater School in Italy), Patrick Van Den Boom (teacher of De Goudse Clown School of the Netherlands). Παράλληλα με τις σπουδές της στο σωματικό θέατρο, ήρθε σε επαφή και με τον κόσμο του τσίρκου αλλά και της παραδοσιακής γιόγκα. Το 2011 δίδαξε στην κοινωνική σχολή τσίρκου για παιδιά “Cabuwazi”στο Βερολίνο. Ενώ το 2012 ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή της ως δασκάλα γιόγκα στο Yoga Vidya Gurukul στην Ινδία. Ως performer συμμετάσχει στην παράσταση “No Way Out” που πρόσφατα έκανε πρεμιέρα στο Ballhaus Ost 2018 Βερολίνο. Επίσης συμμετείχε στο 2ο Pocket Festival of Athens 2017 με την παράσταση ” Upside Down” Nasreddin Hodja Tales, στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2014 στην παράσταση “A Quiet Voice” , στο ZirCouplet-Variete shows 2012 & 2013 στο Βερολίνο, σε παράσταση δρόμου για το Carnival of Cultures Festival 2012 στο Βερολίνο καθώς και σε σειρά άλλων παραστάσεων. Από το 2009, ζει και εργάζεται σε διάφορες χώρες παίρνοντας μέρος σε διεθνή προγράμματα, παίζοντας σε παραστάσεις, σκηνοθετώντας αλλά και διδάσκοντας .
Facebook
Twitter
Instagram
RSS