Η αμερικανική πλατφόρμα έκδοσης εισιτηρίων Ticketmaster κυριολεκτικά γονάτισε μπροστά στους φανς της Τέιλορ Σουίφτ, που μπήκαν ταυτόχρονα κατά εκατοντάδες χιλιάδες για να αγοράσουν εισιτήρια για την επερχόμενη περιοδεία της ποπ σταρ το 2023.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Guardian, η πλατφόρμα δεν “άντεξε” το ανεπανάληπτο traffic και τα απανωτά αιτήματα για αγορά εισιτηρίων, με κάποιους χρήστες να περιμένουν ώρες πάνω από το πληκτρολόγιο για να καταφέρουν να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Πολλοί ήταν εκείνοι που τελικά “έκαναν μια τρύπα στο νερό”.
Οι φανς της Σουίφτ άρχισαν να παραπονιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι δεν μπορούν να ολοκληρώσουν την πώληση ή ότι δεν μπορούν καν να συνδεθούν.
Η Ticketmaster απολογούμενη για το τεχνικό θέμα είπε τα γνωστά… ότι δηλαδή δεν “έπεσε” το site αλλά ότι η αυξημένη ζήτηση των εισιτηρίων από τους φανς της Σουίφτ δημιούργησε κάποια προβλήματα. Μήνυμα στο Twitter έλεγε: “Γνωρίζουμε ότι οι θαυμαστές της Τέιλορ Σουίφτ ίσως αντιμετωπίζουν θέματα με το site και εργαζόμαστε για να τα διορθώσουμε άμεσα”.
Αργότερα η Ticketmaster, βλέποντας ότι δεν μπορεί να κάνει τα ξινά γλυκά, σχολίασε σε ανάρτηση στο Twitter ότι υπήρξε μια “ιστορικά ανεπανάληπτη ζήτηση” με εκατομμύρια φανς να προσπαθούν να αγοράσουν εισιτήριο για το ‘The Eras Tour’. Οι διαμαρτυρίες στην εταιρία έπεσαν βροχή με αποτέλεσμα την Πέμπτη (17/11) το απόγευμα η Ticketmaster να τουιτάρει ότι ακυρώνει την προπώληση.
Σύμφωνα με τον Guardian πωλήθηκαν 2 εκατομμύρια εισιτήρια την περασμένη Τρίτη (15/11), τα περισσότερα που έχουν ποτέ πουληθεί στην πλατφόρμα μέσα σε μία ημέρα.
Για τους φανς της ποπ σταρ, όμως, τα καυτά ερωτήματα είναι άλλα.
Πώς θα προμηθευτούν τα υπόλοιπα εισιτήρια; Να εμπιστευτούν ότι θα λειτουργήσει η πλατφόρμα την επόμενη φορά που θα διατεθούν, και ποιος τελικά ελέγχει την τιμή και την προμήθεια “καπέλο” που καλούνται να πληρώσουν; Αν βρουν εισιτήριο 5 φορές ακριβότερο σε κάποιο άλλο site να το αγοράσουν από φόβο μήπως τελικά δεν καταφέρουν να δουν από κοντά το είδωλό τους;
20.000 δολάρια το ένα εισιτήριο για την Σουίφτ;
Το θέμα δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται. Δεν έπεσε απλά η πλατφόρμα και μπράβο βρε παιδί μου στην Τέιλορ την Σουίφτ που σπάει όλα τα ρεκόρ.
Η Ticketmaster, που διαμεσολαβεί ανάμεσα σε venues και καλλιτέχνες, συγχωνεύτηκε το 2010 με τη Live Nation, μια εταιρία που είναι ιδιοκτήτρια συναυλιακών χώρων, πουλάει εισιτήρια και προμοτάρει περιοδείες. Η συγχώνευση δημιούργησε την Live Nation Entertainment, τη “μαμά” εταιρεία της Ticketmaster και μαζί κυριαρχούν στο 70% της αγοράς εισιτηρίων θεάματος στην Αμερική.
Η Σουίφτ μετά την κυκλοφορία του 10ου άλμπουμ της με τίτλο ‘Midnights’ τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε ότι ξεκινάει μεγάλη περιοδεία στην Αμερική, με τους σταθμούς και τα venues να ανακοινώνονται το ένα μετά το άλλο. Όσοι ήθελαν εισιτήριο είχαν δύο εβδομάδες στη διάθεσή τους να γραφτούν αν ήθελαν στο πρόγραμμα Ticketmaster’s Verified Fan, και να λάβουν έναν κωδικό, ο οποίος θα τους έβαζε κατευθείαν μέσα στη “σελίδα” της προπώλησης. Την περασμένη Τρίτη πολλοί κωδικοί δεν λειτούργησαν καν, αφήνοντας τους χρήστες ξεκρέμαστους και χωρίς το εισιτήριο.
Η Ticketmaster ισχυρίστηκε ότι με το πρόγραμμα Verified Fan θα μπορούσε να ελέγξει καλύτερα τις διαδικτυακές απάτες, ώστε τα εισιτήρια να πάνε πραγματικά στους συναυλιόφιλους. Το αποτέλεσμα όμως ήταν να γίνει απόπειρα μεταπώλησης εισιτηρίων – όπως διαβάζουμε στον Guardian – σε site όπως το Stubhub, με αντίτιμο μέχρι και 20.000 δολάρια το ένα! Κάποιοι χρήστες ανέφεραν ότι περίμεναν μέχρι και οκτώ ώρες σε online… ουρά, για να πληρώσουν από 49 δολ. μέχρι και 449 δολ. το κάθε εισιτήριο.
Τη σκυτάλη, μετά το φιάσκο της προπώλησης της Σουίφτ, πήρε την Πέμπτη (17/11) η Αμερικανίδα δικηγόρος και πολιτικός, που υπηρετεί ως Γερουσιαστής των Ηνωμένων Πολιτειών για την πολιτεία της Μινεσότα, Amy Klobuchar, που είναι και Πρόεδρος της επιτροπής για τον έλεγχο αντιμονοπωλιακών πρακτικών και εμπορίου.
Σε επιστολή προς την Live Nation Entertainment Inc, η Klobuchar εξέφρασε την “ανησυχία της για τον ανταγωνισμό στη βιομηχανία των εισιτηρίων και τις αρνητικές επιπτώσεις πάνω στους καταναλωτές”. “Η δύναμη της Ticketmaster στην κύρια αγορά εισιτηρίων την απομονώνει από τις ανταγωνιστικές πιέσεις που συνήθως ωθούν τις εταιρείες να καινοτομούν και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους” έγραψε η Klobuchar.
O Εισαγγελέας του Τενεσί, Jonathan Skrmetti δήλωσε ότι είναι υπό έρευνα ο μεγάλος αριθμός καταγγελιών κατά της πλατφόρμας Ticketmaster, μετά την προσπάθεια χιλιάδων θαυμαστών της Τέιλορ Σουίφτ, που επιχείρησαν να αγοράσουν εισιτήριο για την περιοδεία της με τίτλο “Eras Tour, 2023”.
Στις 17 Νοεμβρίου ο Skrmetti είπε σε συνέντευξη Τύπου: “Δεχθήκαμε πολλές διαμαρτυρίες και το θέμα απασχόλησε τον Τύπο γιατί η προπώληση δεν κύλησε ομαλά. Είναι η δουλειά μου να ελέγξω αν οι νόμοι για την προστασία του καταναλωτή εφαρμόζονται στο Τενεσί”.
Θυμίζουμε ότι το Τενεσί είναι μία μεγάλη αγορά για τη βιομηχανία της μουσικής και γενέτειρα της Τέιλορ Σουίφτ. Ο Skrmetti θεωρεί ότι αυτή η μονοπωλιακή τακτική της Ticketmaster και η έλλειψη ανταγωνισμού θα φέρει κερδοσκοπία και χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών.
Το θέμα πήρε μεγάλες διαστάσεις και το σχολίασε και ο David Cicilline – μέλος του Κογκρέσου, ο οποίος επιβλέπει την επιτροπή του Λευκού Οίκου για θέματα που άπτονται του Δικαίου ανταγωνισμού (ελεύθερου και αθέμιτου), ο οποίος τουίταρε: “Οι υπερβολικοί χρόνοι αναμονής και οι προμήθειες της Ticketmaster είναι απόλυτα απαράδεκτες, όπως είδαμε σήμερα με τα εισιτήρια [της Taylor Swift] και είναι σύμπτωμα ενός ευρύτερου προβλήματος”.
“Η συγχώνευση δεν έπρεπε να εγκριθεί”
Ο Cicilline πρόσθεσε: “Η συγχώνευση αυτών των εταιριών δεν θα έπρεπε να έχει επιτραπεί εξαρχής”, λέγοντας ότι θα έπρεπε να διερευνηθεί περαιτέρω η Live Nation και ο τρόπος με τον οποίο τοποθετείται στην αγορά προσφοράς και ζήτησης.
Γνώμη εξεφρασε και η Αμερικανίδα πολιτικός και ακτιβίστρια Alexandria Ocasio-Cortez added: “Άλλη μία υπενθύμιση ότι η Ticketmaster είναι μονοπώλιο, η συγχώνευσή της με την LiveNation δεν έπρεπε να εγκριθεί. “Σπάστε το””.
H Ticketmaster ήδη από την ολοκλήρωση της συγχώνευσης – μια συμφωνία που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Δικαιοσύνης – βρίσκεται κάτω από το μεγάλο… μάτι της αμερικανικής κυβέρνησης. Μάλιστα τον περασμένο Ιανουάριο κατατέθηκε και αγωγή κατά των Live Nation και Ticketmaster, για καταστρατήγηση των κανόνων δικαίου ανταγωνισμού.
Η Ticketmaster κατά καιρούς έχει “ενοχλήσει” με τις πρακτικές της και κάποιους καλλιτέχνες. Πιο ηχηρό παράδειγμα είναι οι Pearl Jam, που στα μέσα της δεκαετίας του 1990, προσπάθησαν να σπάσουν τις μονοπωλιακές πρακτικές του Ticketmaster, χωρίς βέβαια να τα καταφέρουν.
Όλα αυτά ουδόλως απασχολούν την Σουίφτ, που μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένα σχόλιο για το θρίλερ των εισιτηρίων. Η περιοδεία “The Eras Tour” είναι η πρώτη της ποπ σταρ από το 2018. Θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2023 από την Αριζόνα, και θα ολοκληρώσει το πρώτο σκέλος της στο LA στις αρχές Αυγούστου, ενώ στη σκηνή θα ανέβουν μαζί της γνωστά ονόματα της μουσικής ως guests.
Η Taylor Swift επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι θα ταξιδέψει την περιοδεία και στην Βρετανία με τους σταθμούς να αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα. (Τους σταθμούς θα τους ανακοινώσει, εισιτήρια θα καταφέρουν να βγάλουν οι φανς της χωρίς να τα χρυσοπληρώσουν;)
Και αν διαβάζεις και λες “αυτά συμβαίνουν μόνο στην Αμερική” σκέψου το ξανά όταν θα δεις τα εισιτήρια των συναυλιών να εκτοξεύονται στην Ελλάδα.
Περισσότερα στον KIIS FM 95.8 Κέρκυρας και Ιονίων Νήσων
Facebook
Twitter
Instagram
RSS