Με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους, το Γιώργο Ρόρρη, η Πινακοθήκη Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων ανοίγει τον κύκλο περιοδικών εκθέσεων για το 2022.
Ως φορέας πολιτισμού, η Πινακοθήκη οφείλει να διατηρήσει το ρόλο της στην προαγωγή της Τέχνης, που αποτελεί μέσο γεφύρωσης ανθρώπων και λαών, ιδιαίτερα κατά τη ζοφερή αυτή εποχή για τις χώρες της Ευρώπης και τη συνακόλουθη δυστοκία που παρατηρείται στο πολιτιστικό τοπίο.
Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνεται η έκθεση του Γιώργου Ρόρρη Γυναίκα, με έργα από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου, που θα πραγματοποιηθεί στο Τμήμα Περιοδικών Εκθέσεων του Περιστυλίου των Ανακτόρων, από τις 8 Απριλίου έως τις 10.06 2022.
Στα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση πρωταγωνιστεί η γυναικεία μορφή σε ποικίλες ηλικιακές φάσεις, στάσεις και στιγμές, πάντα σε οργανική και αδιάσπαστη ενότητα με τον ζωτικό χώρο του εργαστηρίου του ζωγράφου. “Ζωγραφίζω κυρίως γυναίκες γιατί με ενδιαφέρει η ετερότητα, ο άγνωστος κόσμος του άλλου που λέγεται γυναίκα” παραδέχεται ο ζωγράφος. Η στοργική ματιά του αποζητά να κατανοήσει τη γυναικεία φύση, να εντρυφήσει στα άδυτα της υπόστασής της και εν τέλει να την εξυμνήσει, αποτυπώνοντας το μεγαλείο της απλότητάς της σε μία προσπάθεια ψυχογράφησής της.
Η νοσταλγική και ενίοτε μελαγχολική ατμόσφαιρα των έργων, αναδεικνύει την ποιητική αύρα που τα περιβάλλει και επιτείνει την δραματικότητα της σύνθεσης. Σε μια περίοδο γενικευμένης κρίσης, με πολλαπλά τα θύματα της έμφυλης βίας, ανακύπτει σχεδόν επιτακτικά η ανάγκη για μία τέχνη που σέβεται και εξυψώνει τη γυναικεία φύση. Στον αντίποδα της κυρίαρχης αισθητικής, της επίπλαστης και αψεγάδιαστης εικόνας, η τέχνη του Γιώργου Ρόρρη εμμένει στην προβολή της σύγχρονης γυναίκας όπως πραγματικά είναι, χωρίς εξιδανίκευση και ωραιοποίηση. Στόχος του είναι να αποτυπώσει τη σύγχρονη Ελληνίδα, την απλή καθημερινή γυναίκα της εποχής που αγωνίζεται και ζει τη δική της ζωή. “Δεν με ενδιαφέρουν οι μιμητές ζωής, από τους οποίους βρίθει η
εποχή μας” ξεκαθαρίζει. Ο ζωγράφος απεικονίζει τις γυναίκες με αγάπη, με σεβασμό στα σημάδια του χρόνου, τη φθορά, τις ατέλειες, την ευθραυστότητα, τη δύναμη, με την καθαρότητα της ματιάς του ειλικρινούς καλλιτέχνη που αναγνωρίζει πρωτίστως την δική του εύθραυστη και ατελή ανθρώπινη φύση.
Ο Γιώργος Ρόρρης ανήκει στη Γενιά που εμφανίστηκε στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1980, με δεδομένη την ελευθερία έκφρασης που εξασφάλιζε ο πλουραλισμός του μεταμοντερνισμού. Από τους σημαντικότερους παραστατικούς ζωγράφους της γενιάς του, δημιουργεί έργα ρεαλιστικά, δουλεύοντας αποκλειστικά εκ του φυσικού με
μοντέλα, σε εσωτερικό χώρο, το ατελιέ του. Επιτυγχάνει με μοναδική μαεστρία να αποδώσει την αύρα μιας σκηνής, αυτό το βαθύτερο και απροσδιόριστο στοιχείο που τον εμπνέει και εκφράζει τη σχέση της μορφής με τον χώρο, που έχει να κάνει με το είναι και όχι με το φαίνεσθαι, με την ουσία κάτω από την επιφάνεια των πραγμάτων. Ο ζωγράφος δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει
πίνακες εύπεπτους προς τέρψιν των οφθαλμών. Αντίθετα, επιδιώκει να προβληματίσει τον θεατή, να τον κάνει συμμέτοχο του έργου τονίζοντας πως “Σκοπός του έργου τέχνης είναι να προκαλέσει ανησυχία και όχι επανάπαυση”.
Facebook
Twitter
Instagram
RSS